גיבוש

גיבוש צוות גדול

מהי הדרך הטובה ביותר לגיבוש צוות מוצלח? אין ספק שזוהי שאלה מורכבת, כשהדבר תלוי בהרבה מאוד גורמים, ובעיקר בהרכב של כל קבוצת אנשים ספציפית. רוב בני האדם יהיו חלק מצוות כלשהו במהלך החיים, בהתאם למסגרות בהם הם נמצאים. אם בקבוצת הכדורגל כילדים, בצבא או בעבודה החדשה, יהיו מקרים בהם החומר האנושי יתחבר במהירות והדנימיקה תהיה מעולה, אך יהיו גם סיטואציות בהן האנשים לא ייסתדרו כלל, לא יהיה חיבור, וגם לא יהיה אפשר לקרוא לאותה קבוצת אנשים – צוות. נוסף על כך, אם לחבר בין קבוצת אנשים קטנה זה קשה מספיק, מה צריך לעשות שצריך לפעול למען גיבוש צוות גדול? לא בכל המקרים אכן תכירו את כל הנפשות הפועלות, אך גם למצבים האלה ניתן למצוא פתרונות.

הכירו את הסיטואציה

כאשר מתייחסים למספר רב של אנשים, אי אפשר לחשוב בצורה נקודתית. במידה ואתם אחראים על גיבוש עובדים לדוגמא, נסו להבין מה הדברים המשותפים לאנשים המרכיבים את הצוות, כדי לדעת כיצד לחבר ביניהם בצורה הטובה ביותר. ראשית, יהיה נכון לערוך מפגש כלשהו שייתקשר לעבודה עצמה. ברגע שיש גורם ראשוני מקשר, תהיה נקודת מוצא משותפת לכולם שיכולה לסייע בהמשך החיבור והדנימיקה. בנוסף, הכירו את טווח הגילאים של הקבוצה. אם אתם רוצים להתאים פעילות כזו אחרת לצוות שלכם, אין ספק שעליכם להתחשב בגילאים של אנשי הצוות סבהתאם לבחירה. הנקודות הללו אמנם בעייתיות יותר כשאנו מתייחסים לגיבוש צוות גדול, אך אלו דברים הכרחיים ששווים את ההשקעה.

תפרגנו – זה יחזור אליכם

כל צוות ירגיש טוב יותר במידה וירגיש חלק ממשפחה. אם אתם רוצים לאחד בין הפרטים ולשמור על יחסים טובים, עליכם להטמיע אווירה כללית טובה, שתחדור לכל ענף וענף במערכת. עשו זאת באמצעות נתינה ועשייה – טיולים, סרטים או סדנאות גיבוש הן פעילויות מחברות שיכולות ליצור אידיליה של ממש בצוות שלכם. זה אמנם לא יקרה אחרי יום או יומיים, אך כדי להשריש אווירה חברית בין אנשים, צריך לספק כמה שיותר כיף ועניין. אין ספק שגיבוש צוות גדול דורש לא מעט השקעה ותחקיר, אך הדבר בהחלט אחד מעמודי התווך לבניית מערכת יציבה ובריאה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד